LoVe ThEm So MuCh....

LoVe ThEm So MuCh....
LoVe ThEm So MuCh....

Tuesday, September 14, 2010

Dah lama aku xupdate blog....mcm cerita ada.....

huh...lma dh aku update blog sjak bla pn aku smpai dh lpa......png kpla bnyak kerjalmeh perlu di settlekan dr bljaq smpai la ke smua la sng ckp...mls nk ckp bnyak ampa pn mesti dh mluat dgq aku ckp bnyak2....ahahahahha.....mla2 aku nk ucap SELAMAT HARI RAYA KEPADA SEMUA RAKAN DAN TAULAN......harap2 xtlamabat la....aku nk cerita tntng apa ek??jap2 nk pkiaq sat....ha!!!dpt pn...weee~~psal bufday aku la oi....aritu bufday aku 5.9.2010.....bole kta besh jgk la.....aku ngn mmber aku lg 2 org..iaitu hakim ngn ihsan,.....kami same birth date....aku ngn hakim lari dol....aku dh leh bca kpla otak budak nie......dpa ada plan lg bek pnya......aku dh lari lari lka smpai kul brapa aku pn xingt.......hmm yg tu ja psai bufday aku....hmmm..lg psai bulan posa la.....aku nk kta posa penuh mmg x la.....ada yg tnggai gak.....berpa ari ek???biaq la rasia....hahhaha...aku rasa aku plg gmbira bulan posa.....besh nya.....pastu tup2 nk rya dh.........aku blk rya ngn gf aku yg plg syg......aku nek keta la ...beshnya..tp pnt drve la.....tp besh dia mnemani aku spnjang perjalanan....rsa cm suami isteri blk kmpung.........pastu pg 2 smpai la png...besh nya...nnti aku smbung len la nk chow...p brya.....hahahahahahahahahahahhaha...

Wednesday, August 18, 2010

SOBBING T_T

sedyh rsa hati sbb bnda ni aku xmntak pn trjadi secara tiba2...sedyh yg teramat... Ya Allah hanya pd engkau aku berserah.....berikanlah kepulihan antara hubungn aku ngn dia org yg plg aku cyg dn cinta selepas family aku iaitu ROHANA BINTI OSMAN...aku nk dia d cc ku dn d hati serta d mn2 aku brada...hnya dia penyri hidop ini......aku hnya maukan dia...sbb dialahh cinta sjati ku....knpa cpt benar mu trk knikmatan berwan dr ku YA ALLAH...???tersa berat dn sebak apabila perkataan B***K d lpfazkan dr mulut yg org plg aku cyg..mmbuat kan aku rsa sperti nyawa dtrk dr bdanku kerna tersentak ngn lafaz si dia.......aku lbh rela mati dr bnda ini berlaku....tersa berat atiku mnukar status yg terletak di lmn web social....aku tdak pasti adakah aku nie xgna atau mmg tdk berguna??xtaula...aku msh perlukan dia.....adakah dia tdk perlukan aku....YA ALLAH ENGKAU BKAKKN LA PINTU HATI ROHANA BINTI OSMAN UTK MNERIMA AKU KEMBALI...AMIN......kabulkan la doaku Y ALLAH hnya Engkau yg memperkenankan lah......AMIN....





p/s...i luf u ROHANA..u r my soul....

Tuesday, August 17, 2010

KNAPA JD BEGINI...

knapa jd bgini??knpa??adakan aku xcyg dia atau aku hnya permainkan dia??aku hnya cyg dia seorang dlm idop ini..kerna dia akn jd yg terakhir ku.....knpa dia cba hndak mnduakan aku??knpa??xckup ka ksh cyg dr aku??atau dia hnya nk bls dndam...coz i really luf her in my rest life...juz need her to persuaade me..and it will be like usual.....i like when she persuaade me..i like da way she talk to me nicely politely...but she didnt show that now...y????plish i wabt her to be my last entire of my rest life......u da only one i luf in my rest life ROHANA binti OSMAN.......




Monday, August 16, 2010

9 TOPIK SENSITIF LELAKI....







KEHARMONIAN perhubungan dua orang insan bercinta berlandaskan banyak faktor terutamanya kefahaman yang utuh. Sikap saling bertolak-ansur menjurus kepada perhubungan yang lebih sihat dan kekal lama.

Dalam hubungan pasangan suami isteri mahupun kekasih adalah penting mengenali suka duka dan pantang larang sesama sendiri supaya keintiman dapat diwujudkan secara spontan.

Jikalau golongan wanita mempunyai pantang tersendiri seperti lelaki perlu setia atau, kaum lelaki juga mempunyai topik sensitif sendiri.

Sememangnya lelaki penuh dengan ego tetapi wanita tidak harus mempermainkan ego mereka sehingga menjejaskan hubungan yang indah harmoni. Belajar memaksimumkan keegoan lelaki dalam cara positif untuk lebih memenangi hatinya.

Pesona! minggu ini memaparkan sembilan perkara yang wanita perlu elakkan berbincang bersama pasangan lelaki mereka. Tip-tip yang ringkas dan mudah ini mungkin membantu mengeratkan lagi perjalanan cinta anda.

* Elak menceritakan ada seorang lelaki yang secara diam meminati anda, apatah lagi jika lelaki tersebut adalah bekas kekasih anda.

* Membenci ibunya. Jikalau ada pun menyimpan perasaan kurang senang jangan terlalu vokal meluahkannya. Meskipun si dia yang membuka cerita soal keburukan ibunya. Jangan cuba menokoh tambah sebaliknya bertindak tenang. Jikalau ingin memberi komen utarakan hal-hal yang positif dan neutral sahaja.

* Hal kecurangan yang pernah dilakukan tanpa pengetahuannya. Ini akan menjejaskan kepercayaannya terhadap anda. Jangan sesekali memanjangkan cerita kecurangannya terhadap anda. Tidak mustahil dia akan mengulanginya.

* Semakin usia lelaki bertambah, minat dalam kehidupan seksual mungkin tidak sehebat seperti pada awal perkahwinan dan mungkin juga ada perubahan. Jangan cuba membandingkan hal itu dengan kehebatan pada masa lalu.

* Elak menceritakan kecurangan sahabat anda terhadap suaminya. Dia akan berfikir bahawa anda juga akan bertindak sedemikian kelak dan meragui kesetiaan anda ataupun dia akan cuba mengongkong atas sebab keselamatan hubungan bersama anda.

CINTA boleh dipupuk untuk kekal lebih lama dengan menjauhkan perbalahan-perbalahan yang tidak berbaloi.
* Jangan membuat lelaki lemah semangat terhadap pekerjaannya. Jika satu hari dia mengeluh tentang majikannya yang bermasalah, maka sokong dan bantunya mencari jalan penyelesaian. Jangan terlalu mencampuri permasalahan tersebut. Cukup sekadar mendengar dan memberi pendapat. Lebih baik jangan bagi keputusan sebaliknya berilah dia pilihan.

* Cerai adalah perkataan yang paling harus dihindari walaupun berlaku perselisihan faham yang teruk. Berpisah atau bercerai adalah perkara yang jarang dimain-mainkan lelaki.

* Elak membanding pendapatan apatah lagi jika gaji anda lebih besar. Ini akan menyinggung perasaan si suami dan menjadi punca menimbulkan konflik dalam hubungan yang harmoni.

* Pertemuan bersama teman membuatkan anda membuka hati untuk berkongsi hal-hal persendirian. Elakkan menceritakan hal itu secara teliti kepada pasangan anda kerana lelaki tidak gemar kisah mereka dijaja.

Sunday, August 15, 2010

PERANAN HAWA DALAM PENGUSIRAN ADAM DARI SURGA

Pendapat yang ditanyakan saudara penanya, tentang kaum
wanita -seperti ibu kita Hawa – yang harus bertanggung jawab
atas kesengsaraan hidup manusia, dengan mengatakan bahwa
Hawa yang menjerurnuskan Adam untuk memakan buah terlarang
… dan seterusnya, tidak diragukan lagi adalah pendapat
yang tidak islami.
Sumber pendapat ini ialah Kitabb Taurat dengan segala bagian
dan tambahannya. Ini merupakan pendapat yang diimani oleh
kaum Yahudi dan Nasrani, serta sering menjadi bahan
referensi bagi para pemikir, penyair, dan penulis mereka.
Bahkan tidak sedikit (dan ini sangat disayangkan) penulis
muslim yang bertaklid buta dengan pendapat tersebut.

Namun, bagi orang yang membaca kisah Adam dalam Al-Qur’an
yang ayat-ayatnya (mengenai kisah tersebut) terhimpun dalam
beberapa surat, tidak akan bertaklid buta seperti itu. Ia
akan menangkap secara jelas fakta-fakta seperti berikut ini.
1. Taklif ilahi untuk tidak memakan buah terlarang itu
ditujukan kepada Adam dan Hawa (bukan Adam saja). Allah
berfirman:
“Dan Kami berfirman, ‘Hai Adam, diamilah oleh kamu dan
istrimu surga ini, dan makanlah makanan-makanannya yang
banyak lagi baik dimana saja yang kamu sukai, dan janganlah
kamu dekati pohon ini, yang menyebabkan kamu termasuk
orang-orang zalim.’” (al-Baqarah: 35)
2. Bahwa yang mendorong keduanya dan menyesatkan keduanya
dengan tipu daya, bujuk rayu, dan sumpah palsu ialah setan,
sebagaimana difirmankan Allah:
“Lalu keduanya digelincirkan oleh setan dari surga itu dan
dikeluarkan dari keadaan semula …” (al-Baqarah: 36)
Dalam surat lain terdapat keterangan yang rinci mengenai
tipu daya dan bujuk rayu setan:
“Maka setan membisikkan pikiran jahat kepada keduanya untuk
menampakkan kepada keduanya apa yang tertutup bagi mereka
yaitu auratnya, dan setan berkata, Tuhan kamu tidak
melarangmu dari mendekati pohon ini, melainkan supaya kamu
berdua tidak menjadi malaikat atau tidak menjadi orangyang
kekal (dalam surga).’ Dan dia (setan) bersumpah kepada
keduanya, ‘Sesungguhnya saya termasuk orangyang memberi
nasihat kepada kamu berdua.’ Maka setan membujuk keduanya
(untuk memakan buah itu) dengan tipu daya. Tatkala keduanya
telah merasakan buah kayu itu, tampaklah bagi keduanya
aurat-auratnya, dan mulailah keduanya menutupinya dengan
daun-daun surga. Kemudian Tuhan rnereka menyeru mereka,
‘Sesungguhnya setan itu adalah musuh yang nyata bagi kamu
berdua?’ Keduanya berkata, ‘Ya Tuhan kami, kami telah
menganiaya diri kami sendiri, dan jika Engkau tidak
mengampuni kami dan memberi rahmat kepada kami, niscaya kami
termasuk orang-orangyang merugi.’” (al-A’raf: 20-23)
Dalam surat Thaha diceritakan bahwa Adam a.s. yang pertama
kali diminta pertanggungjawaban tentang pelanggaran itu,
bukan Hawa. Karena itu, peringatan dari Allah tersebut
ditujukan kepada Adam, sebagai prinsip dan secara khusus.
Kekurangan itu dinisbatkan kepada Adam, dan yang
dipersalahkan – karena pelanggaran itu – pun adalah Adam.
Meskipun istrinya bersama-sama dengannya ikut melakukan
pelanggaran, namun petunjuk ayat-ayat itu mengatakan bahwa
peranan Hawa tidak seperti peranan Adam, dan seakan-akan
Hawa makan dan melanggar itu karena mengikuti Adam.
Allah berfirman:
“Dan sesungguhnya telah Kami perintahkan kepada Adam dahulu,
maka ia lupa (akan perintah itu), dan tidak Kami dapati
padanya kemauan yang kuat. Dan (ingatlah) ketika Kami
berkata kepada malaikat, ‘Sujudlah kamu kepada Adam,’ maka
mereka sujud kecuali iblis. Ia membangkang. Maka kami
berkata, ‘Hai Adam, sesungguhnya ini (iblis) adalah musuh
bagimu dan bagรต istrimu, maka sekali-kali janganlah sampai
ia mengeluarkan kamu berdua dari surga, yang menyebabkan
kamu menjadi celaka. Sesungguhnya kamu tidak akan kelaparan
didalamnya dan tidak akan telanjang, dan sesungguhnya kamu
tidak akan merasa dahaga dan tidak (pula) akan ditimpa panas
matahari didalamnya. ‘Kemudian setan membisikkan pikiran
jahat kepadanya (Adam) dengan berkata, ‘Hai Adam, maukah
saya tunjukkan kepadamu pohon khuldi dan kerajaan yang tidak
akan binasa?’ Maka keduanya memakan dari buah pohon itu,
lalu tampaklah bagi keduanya aurat-auratnya dan mulailah
keduanya menutupinya dengan daun-daun (yang ada di) surga,
dan durhakalah Adam kepada Tuhan dan sesalah ia. Kemudian
Tuhannya memilihnya. Maka dia menerima tobatnya dan
memberinya petunjuk.” (Thaha: 115-122)
3. Al-Qur’an telah menegaskan bahwa Adam diciptakan oleh
Allah untuk suatu tugas yang sudah ditentukan sebelum
diciptakannya. Para malaikat pada waktu itu sangat ingin
mengetahui tugas tersebut, bahkan mereka mengira bahwa
mereka lebih layak mengemban itu daripada Adam. Hal ini
telah disebutkan dalam beberapa ayat surat al-Baqarah yang
disebutkan Allah SWT sebelum menyebutkan ayat-ayat yang
membicarakan bertempat tinggalnya Adam dalam surga dan
memakan buah terlarang.
Firman Allah:
“Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat,
‘Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka
bumi.’ Mereka berkata, ‘Mengapa Engkau hendak menjadikan
(khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan
padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa
bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?’ Tuhan
befirman, ‘Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu
ketahui.’ Dan Dia mengajarkan kepada Adam nama-nama (benda)
seluruhnya kemudian mengemukakannya kepada para malaikat
lalu berfirman, ‘Sebutkanlah kepada-Ku nama benda-benda itu
jika kamu memang orang-orang yang benar?’ Mereka menjawab,
‘Maha Suci Engkau, tidak ada yang kami ketahui selain dari
apa yang telah Engkau ajarkan kepada kami; sesungguhnya
Engkaulah Yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.’ Allah
berfirman, ‘Hai Adam, beritahukanlah kepada mereka nama-nama
benda ini.’ Maka setelah diberitahukannya kepada mereka
nama-nama benda itu, Allah berfirman, ‘Bukankah sudah
Kukatakan kepadamu bahwa sesungguhnya Aku mengetahui rahasia
langit dan bumi dan mengetahui apa yang kamu lahirkan dan
apa yang kamu sembunyikan?’” (al-Baqarah: 30-33)
Disebutkan pula dalam hadits sahih bahwa Adam dan Musa a.s.
bertemu di alam gaib. Musa hendak menimpakan kesalahan
kepada Adam berkenaan dengan beban yang ditanggung manusia
karena kesalahan Adam yang memakan buah terlarang itu
(lantas dikeluarkan dari surga dan diturunkan ke bumi
sehingga menanggung beban kehidupan seperti yang mereka
alami; penj.) . Kemudian Adam membantah Musa dan mematahkan
argumentasinya dengan mengatakan bahwa apa yang terjadi itu
sudah merupakan ketentuan ilahi sebelum ia diciptakan, untuk
memakmurkan bumi, dan bahwa Musa juga mendapati ketentuan
ini tercantum dalam Taurat.
Hadits ini memberikan dua pengertian kepada kita. Pertama,
bahwa Musa menghadapkan celaan itu kepada Adam, bukan kepada
Hawa. Hal ini menunjukkan bahwa apa yang disebutkan dalam
Taurat (sekarang) bahwa Hawa yang merayu Adam untuk memakan
buah terlarang itu tidak benar. Itu adalah perubahan yang
dimasukkan orang ke dalam Taurat.
Kedua, bahwa diturunkannya Adam dan anak cucunya ke bumi
sudah merupakan ketentuan ilahi dalam takdir-Nya yang luhur
dan telah ditulis oleh kalam ilahi dalam Ummul Kitab (Lauh
al-Mahfuzh), untuk melaksanakan tugas-tugas yang dibebankan
melalui risalah-Nya di atas planet ini, sebagaimana yang
dikehendaki Allah, sedangkan apa yang dikehendaki Allah
pasti terjadi.
4. Bahwa surga (jannah), tempat Adam diperintahkan untuk
berdiam di dalamnya dan memakan buah-buahannya, kecuali satu
pohon, dan disuruh hengkang dari sana karena melanggar
larangan (memakan buah tersebut), tidak dapat dipastikan
bahwa surga tersebut adalah surga yang disediakan Allah
untuk orang-orang muttaqin di akhirat kelak. Surga yang
dimaksud belum tentu surga yang di dalamnya Allah
menciptakan sesuatu (kenikmatan-kenikmatan) yang belum
pernah dilihat mata, belum pernah didengar telinga, dan
tidak seperti yang terlintas dalam hati manusia.
Para ulama berbeda pendapat mengenai “surga” Adam ini,
apakah merupakan surga yang dijanjikan kepada orang-orang
mukmin sebagai pahala mereka, ataukah sebuah “jannah”
(taman/kebun) dari kebun-kebun dunia, seperti firman Allah:
“Sesungguhnya Kami telah menguji mereka (musyrikin Mekah)
sebagaimana Kami telah menguji pemilik-pemilik kebun
(jannah), ketika mereka bersumpah bahwa mereka
sungguh-sungguh akan memetik (hasil)-nya di pagi hari.”
(al-Qalam: 17)
Dalam surat lain Allah berfirman:
“Dan berikanlah kepada mereka sebuah perumpamaan dua orang
laki-laki. Kami jadikan bagi seorang diantara keduanya (yang
kafir) dua buah kebun (jannatain) anggur dan Kami kelilingi
kedua kebun itu dengan pohon-pohon kurma dan diantara kedua
kebun itu Kami buatkan ladang. Kedua buah kebun itu
menghasilkan buahnya, dan kebun itu tiada kurang buahnya
sedikit pun, dan Kami alirkan sungai di celah-celah kedua
kebun itu.” (al-Kahfi: 32-33)
Ibnul Qayyim menyebutkan kedua pendapat tersebut dengan
dalil-dalilnya masing-masing dalam kitabnya Miftahu Daaris
Sa’adah.

Sunday, July 25, 2010

dugaan yg ada dlm hidop

knpa ini smua harus trjadi kpd ku tuhan...aku hmpir mngalah dgn dugaan yg mlnda....apa harus aku wt....aku amat syg dia tp knpa family aku xska??aku nk ttp dia....
aku hnya mhu dia....aku nk tgkkan yg aku cyg dia cmna??aku nk truskan hbungan ngan dia...xnk brek...aku cyg dia yg tramat
hnya tuhan ja thu cmna aku cyg dia...tlg la...aku cyg dia......

Tuesday, July 13, 2010

HARI PALING BAHGIA DLM HIDOP..

9/7 awitu aku trn kl lol....wndu kt kekasih ati....aku brtolak dr kampus kul 3 ptg.....aku g ngn aziz......sblm aku brtolak ke kl aku brhnti mkn durian lu ngn aziz kt jasin 2...besh gler dh la murah sdap lak tu.....mmg la besh....aku brtolk msuk2 highway seremban ja tba2......jeng2 hujan dgn lbt trun gla babi.....aku pn xksah la sbb kerna dia apa pn blh pnya hujan kuredah pnas mnteri kuu blasah....(apa pnya bidalan la)aku pn smpai kt umah sewa dia lbh kurang kul 6 ptg....smpai aku isap2 g mndi smua aku pn kluar ngn dia lpak kt Alamanda sja g ronda2 xthu nk wtpa....dia pn blia la bju.....(sorry syg i cant support u dats time coz my eco is to good)aku pn p la mlpak smpai xtau nk wtpa coz dh puas pusing ngn xingt apa asyik rndu ja lpas p alamanda aku ngn dia lpak kjap kt putrajaya smbil ujan2 bajet2 romantik.......xpla kmi pn p mkn lpas 2 kwn dia meen ngn effa ajak lpak xtau ktna...smua xdak idea...pusing2.....last kli kmi dpt idea utk g uptown kajang....lpas g uptown kajang xtau nk wtpa sbb xbesh lnsung...tp sbb dia ada jd besh......lpas 2 kmi p la mnum kt sek.15...lpak onya lpak mmber dia ajak g putrjaya nk g tgk jmbatan putrjaya....lpak2 sdaq2 dh kul 4 pag......aku pn lpaq p la mkn MCD..lpas2 kmi blk las.......ari sbtu lak mmber dia ajk lpak aku xtau nk ke mn kan...kmi p la Alamanda ng meen ngn effa diaorg nk bli brg ckit....xpla lpas bli brg kmi pn blkdlm kul 12 cmtu kmi pn xtau nk p mn..plan nk ke uptown S.A..tp dh ttup...xtau nk wtpa lasly dpt gak tmpat lpk iaitu kt Extreme park S.A.....lpak pnyak lpak smpai trtidor sedar2 dh kul5 pg kmi pn blk la....lpas 2 smua dh siap ari ahad 2 ahad 2 aku pn mndi2 smua dia ajak aku g da mines kt sg.besi sbb nk jmpa mmber g ja...tuptup2 dh kul 4 aku nk blk ke melaka....sedihmya hati nk mningggalkan si dia....T_T....

p/s:sorry dear if we had an argument when we wre together...
always luf u rohana...muazzzzz

Thursday, July 8, 2010

Hotlink sial la....

skunk aku tgh hangin satu badan.....mn x nya bodo pnya hotlink.......line dia cm bodo,bangan,smua la mls nk sbut pnjang kan kna bannned lak dr blog...huhuuhuh
mmpos........huhuhadakah ptot msa aku tgh ckp ngn my beloved wife(ANNA)line leh wt hal mn xangn..klo ampa msti ampa pn hangiin stu tubuh tul x???(ngaku ja btul)
huahuahuahuahuahuahuha..T_T sedih lol..........

Wednesday, July 7, 2010

teramat la rndu.....





huhuh...bru ja 4 hari berpisah tp rindu tlah mlanda driku ini.....huhuhu...klo msa cuti sem lbh kurang 24 jam aku ngn dia....aku mnghabiskan msa ngn dia lpak mmancing....tgk movie...shopping...sglanya smpai kna mrah...tp skunk dh xleh lpak slalu ngn dia...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......................................sedih teramat sgt....ANNA i juz love...anythng happen only u in my heart 4 ever.........nk jmpa la....plish.......

dah amik result

salam....lma dh xupdate blog aku nie rndu kt kawan2 dlm blog nie...huhuuh...
aku dh daftar msok blk tmpat aku bljar......dan dh pn dpt result.....
alhamdulilah result aku ada pningkatan dari sem lepas...aku mnigkat lebih kurang 0.07...walaupn ckit tp bgus ada improvment.....trimas kpd lae.kt cni.......aku harap bnda nia akan brtrusan hnggak aku gred......

Monday, June 14, 2010

DH BALIK PENANG...

aku dh blk png dh...huhu lgnya dpt jmpa jgk negeri aku nie.......beshnya....aku smpai jumaat pagi ngn mmber aku lol...bla smpai png cm2 dh aku wt....aku mmpunyai hobi bru iaitu mancing lol...besh gla.......power dol...........dh 3 hari brturut2 aku ada kt laut mancing ja........



Sunday, June 6, 2010

ari plg fcuk...

arini aku ingt nk rilek ckit ka apa ka...tp sblk jdnya cm bodo pnya beruk nate glo...iaitu polis yg dhagakan duit rasuah.......sial lol....kimak tol bg aku angin satu badan ja....adakah ptot aku p bsh moto awini lpas tu dh bsuh moto aku parking kt tmpat moto blk kt kampus aku...tba2 or suddenly dtg la seekor beruk yg hnya dhagakan duit corrucption....dtg2 ja soh aku ngn mmber aku kuaq ic...kmi kta la ic tnggl kt bilik......dia suda kol itu polis pnya van nk angkat kmi p balai....xka trkjut...dlm hati dok kta dh celaka pnya polis..nk duit sgt.....pehtu...ckp2 pnya ckp....dia kt a nk bwak p blai...pn suda angin...bkaka aku pnya kble la...aku gtau bpak aku kerja mn...kable ngn sapa link ngn sapa........mmber suda tkowt la...dia xjdik angkat aku ngn mmber aku p blai....tau pn pnakot.....skunk nk sgt duit rasuah........biaq mkn smapi prot kmbing bru tau...celaka....aku ckop la pnya skong polis akunk tp ada gak yg kaki mkn rasuah...bodo pnya polis...jgn la biaq nila setitik rosak susu sbelanga.....pk la...nnti prot dh kmbong kang ssh msok neraka lol.......jgn la jdik cm nie...ubah lah...polis2 mlaysia....



HEPY BUFDAY MY NIECE...

hepy related bufday to my niece....NUR ALYAA IMAN BINTI MOHD IDLAN...
sbnarnya besdat dia dh llma...pd 27/5 tp arini bru nk update blog...
xgna pnya uncle....huhuhhuhu...
besday dia ari khamis aritu
msa wesak day...aku trun kew Pahang tmpt dia tnggl skunk.....
aku p la smapi mlm khamis lol....
knduri wt awi sabtu...
rami gla yg dtg.....tp meriah lol....mmg besh....dia pnyala snok dpt bnyak adiah.......



alyaa iman



tetamu yg dtg

Saturday, June 5, 2010

HaRi Ke GuNuNg LeDaNg

pada ari khamis aku p gnung ledang tmpt bersejarah d mn HANG TUAH BERJUMPA DGN PUTERI GUNUNG LEDANG...beshgng ledang adalah tmpat rekreaksi plancong leh mandi manda kt sna lol...besh gla....mmg snok lol
i enjoy my self.....mmg syok la org png kta...kmi bertolak kul 3 smapi sna dlm kul 3.30
tmpt aku stdy mmg xjaoh pn dr kampus hnya 30 mnit....ini brpnca dr mmber aku yg ajak g mndy kt sna sbb tersumbat dok kt kampus cm org bodo mnggu hari ada paper....uhuhhu....terima kasiih kerna sudi pergi ngn aku...iaitu
ikmal
haziq
usop
zayd
afiq
mat cool
tengku
sigup
ah chong
wazir
jondin
denggi
hakim
apai
aziz
yoe
amir
kuro
rembau
yg laen klo aku xsbt jgn mrh ek...bnyak sgt nk kna ingt lorh.....pnyala snok mndy manda aku sudah lpa la aku kerja pd aritu...huhuhu....pduli arh...jnji aku hepy ngn kwan2 aku....lpas mndy 2 smua pnya la kboloq mcm xpernah mkn.....p serang kdai k.mal kdai yg plg murah kt jasin2....huhuhh...
ini gambaq trindah kmi....



Thursday, June 3, 2010

HALANGAN DEMI HALANGAN

apa yg sedang berlaku dlm idop aku skg hnya palsu semata2...knapa dia snggup mainkan perasaan org yg btol2 mnyangygi dia....adakah aku nie tdk sesuai atau xckop bgus utk cyg dia...terkilan aku di buat bla dia mlfazkan....(i nk gtau yg u bkn bf i pown...)
apakah perasaan seorang yg amat mnyangi rsa apa bila perkataan itu d lafazkan oleh org yg amat d sygngi.......brkacai rsa hati..........xpla apa pn aku harus trima itu yg dia nk.....
mmg trbukti aku xlyk d cygngi..............................................................................



Saturday, May 22, 2010

HaRi DaN PaGi Yg MeNbOsAnKaN...


selamat pagi...halo....pagi ini aku bosan thap babi pnya....asyik memikrkan msalah yg berlaku dlm idop ini....aku xtau dh nk wtpa lg...yg aku mmpu hnya berserah pd tuhan yg esa...aku asyik memikirkan msalah nie shingga tdoq pn xlena.....mkn pn xknyg...(sbb smalm aku xmkn lpaq beruk pnya.......)xpla aku harus hadapi hdop ini dgn tabah dan sabar...kerna allah sygkan aku lg.......aku trma dugaanya dgn hati terbuka.....
huh....esk dh la final paper start...mmg perit nk mmbaca buku.....tp aku akn cuba dptkan gpa yg terbaik utk sem nieeeeee............
lg ada cerita tntg game smalam....aku pnya prediction tepat meh......inter menag 2-0...huh sernoknya aku....~ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....
yay....glory in my hand.......yezza.....
mohd syafiq uzir yg antaq msj kt aku msj berbunyi......


Mohamad Syafiq Uzir

Mohamad Syafiq Uzir Mohd Saffian Salleh, Cham da Archemedis your prediction is truth! Inter Milan won 2-0 againts Bayern Munich!

2 la glory in my hand........
MOOD:buhsan.....

kehidopan yg meracau

apa nk jd ngn hdop aku nie makin hari maki worst not became better....i juz my relationship wit her became better....but become worst.....

Hati siapakah mampu menahan rasa terkilan
Setelah percintaan dihujani halangan
Sia-sialah aku berkorban selama ini
Andai dirimu tak mampu aku miliki....

mnleh thn...aku pn dh png dgn khidopan aku...aku ttup bku lma tp dia nk jgk bkak bku 2......apa nk jd ngn kseduhan idop nie........
aku xnk jd cmni...

Rindunya aku saat ini
Rindu padamu kasih
Puas ku cuba menghubungimu
Namun kau diam membisu

Apa salahnya diri ini
Kau seksakan hidupku
Pergimu tika ku memerlukan
Cebisan kasih dan sayang
Aku inginkan cinta yang berkekalan
Kau damba perpisahan
Ooo... ooo... ooo...

Menangis hatiku menangis
Mendengarkan khabar hiba
Terhiris jiwaku terhiris
Mengalir airmata

Sayang mengapa buat begini
Di saat rindu merah menyala
Kasih kusangka kau 'kan setia
Rupanya dikau bersandiwara
Sayang haruskah kita berpisah
Angkara orang ketiga
Janganlah kau pergi dariku kasih
Kerana kau masih kucinta

Ooo... ooo... ooo...
Sepi/Rindunya ku saat ini
Diri tersisih jauh
Kau tetap dengan keegoanmu
Untuk meninggalkan aku
Hmm... hmm...
Haruskah kita berpisah

hayati lah......

Monday, May 17, 2010

SELAMAT HARI GURU....


saya harap sempat lagi untuk mngucapkan selamat hari guru pada cikgu yg kami sayang......nie utk cikgu....

Dia Seorang Guru

Dia seorang guru tua sebuah sekolab
terdidik dalam negeri tanpa berjela ijazah
penunggu setia sekolah desa bukan cuma ganiaran upah
tidak juga mengharap kemilau gelar dan anugerah
sekadar kerelaannya menggenggam suatu amanah

yang mengangkat harga diri dan maruah
dengan berbekalkan keyakinan dan hikmah
dengan kelkhlasan had dan pasrah
dengan tidak mengenal jemu dan penat-lelah
yang diperkirakan kepuasan diri membangun ummah
berlandas paksi yang jelas dalam tuju-arah.
Dia seorang guru pengganti ayah ibu
dia seorang guru pembentuk generasi baru
dia seorang guru pembina insan sepadu
dia seorang guru pewaris tamadun ilmu
yang terus hidup sepanjang waktu
diimbau berbunyi dilihat bertemu.

Thursday, May 6, 2010

hepy MOTHERS DAY............


Who should I give my love to?
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father
from dis lyrics we kno dat our mother is very important to our life.......
hope u appriciate ur mother......ok
HEPY MOTHERS DAY TO ALL MOTHERS IN DA WORLD
CYG IBU AKU KAW2 PNYER..............

Mothers Day Poems
M - O - T - H - E - R
"M" is for the million things she gave me,
"O" means only that she's growing old,
"T" is for the tears she shed to save me,
"H" is for her heart of purest gold;
"E" is for her eyes, with love-light shining,
"R" means right, and right she'll always be,
Put them all together, they spell
"MOTHER,"
A word that means the world to me.
Howard Johnson (c. 1915)

Wednesday, May 5, 2010

hidop penuh dgn dugaan,cabaran dan perubahan.....

salam....dh lma aku xupdate blog aku nie......mmg lma lorh ada la kt sbulan lbih....mn xnya skunk akau tgh wat part time kt cafe...biasa r nk cri duit poket aku ni bkn kya sgt lgpn tgh busy ngn mnggu exam lorh.... aku nk ceritakan apa yg berlaku dlm idop aku yg sdah mnjadi tdak thu hala hndak ke mn????aku mnjadi serupa rimau yg khilangan anak.....huhuhu.....aku jd mcm nie sbb terlalu banyak dugaan lorh....tp mngkin ada hikmah...kerna Allah masih sygkan umat Nabi Muhammad....kisah pertama ialah aku putus cinta.....aku amat mnyayagi gurl nie tp di sbabkan ksah lma yg naik kmbali dia percyakannya...aku xleh berkata apa..hnya leh diam...aku telah cuba mmperbaiki keaadan tp tidak berjaya kerna pengaruh cerita itu lbh kuat...aku mngakui itu jgak salahku kerna terlalu mainkan perasaan pompuan...tp nk wt cmna itulah perangai ku yg lma...skunk aku telah berubah...tp dia msh tdak percya akan ku ini.....xpala aku hnya leh trima seadanya......aku redha ngn apa yg terjadi...aku thu dia msih syg akan ku dn aku amat syg terhdap dia.........moga2 aku ngn dia akan bertemu kmbali.....aku hnya mahu si dia yg dlu dn phm aku....amin....
ksah yg berlaku amat mngagumkan aku...aku amt terkjut ngn apa yg berlaku....kwan2 ku yg telah berubah dn dri aku ada prubahan dr ckit demi sdikit......alhamdulilah...kwanku yg dlu mcm setan skunk dh berubah.....smua tlah beriman.....alhamdulilah.....moga2 bnda ini akan terus kekal........skunk aku nk chow lorh....nk blajaq bg pro adobe photoshop.......nnti aku update lg....

Thursday, April 15, 2010

dis happens again....

Why dis things must happen to my life……..is it im not a good lover or wat???aku dh xsnggup menahan siksaan ini ya Allah….hubungan aku ngn si dia dh hancur di lambung ombak…..aku hanya mncintai dia knapa dia xpnh nk percya bahawa yg aku hanya mncintai dia seorang……..xckup kah pengorbanan yg aku wt slama ini???perkara yg lpas dia mntak aku ubah aku dh pn berubah tp dia xpnh nk pecaya….apa lg harus aku wt untuk kembalikan kpercyaannya…….dia leh tduh aku ini hanya berkawan ngn dia…..mmg itu niat pd mlanya tp aku xleh mnganggap dia kwn aku kerna aku terlalu amat mncintainya…… dia lbh percya org yg bru dia knal dr aku……..xpla aku mngaku kesilapan ku…kerna itu salahku……….tp bla aku bersedih dia siap leh berseronok ngn mmber laki dia…aku nie spa bg dia dlm kes ini adakah hnya nma BF….atau BFF???pd haritu aku hnya mnuggu keputusann drnya dgn harapan yg setinngi gunung dgn jawapan iaitu”I want u to be my BF 4eva dear…”but jd sbaliknya……dial leh jwab”I akan ikut apa yg u kta kt si j***I”…mn x hancur hati seorang kekasih yg stia mnuggu jawapan yg leh mngubah msa dpan aku……adakah aku ini seorang yg xpnh wjud atau wkud dn mnghilang di hati dia…..hina sgt kah aku pada pndangan keluarga mu…..hngga sewenang tpomahan dilemparkan….engkau hadapi se meliaht ku yg bermatian seorang menepis hinaan… xpla aku phm knapa dia nk tnggalkan aku…ini kerna dia nk gmbirakan hati kwan dia yg sdg kesedihan………aku phm….apa pn yg terjadi aku ttp mnyangngi mu…kerna kau lah yg awal dan akhirku….

Amin…

Saturday, April 10, 2010

whats gurl want from a men dat cll husband or BF....!!!




















60 THINGS A GAL/LADY/WOMAN WANTS BUT WONT ASK FOR!!

1. Touch her waist.
2. Actually talk to her.
3. Share secrets with her.
4. Give her 1 of your sweatshirts
5. Kiss her slowly. Are you remembering this?
6. Hug her.
7. Hold her.
8. Laugh with her.
9. Invite her everywhere.

10. Hangout with her and your friends together.
KEEP READING
11. Smile with her.

12. Take pictures with her.

13. Pull her onto your lap.

14. When she says she loves you more, deny it. Fight back.

15. When her friends say i love her more than you, deny it. fight back and hug her tight so she can't get to her friends. it makes her feel loved.
Are you thinking of someone?
16. Always hug her and say hi whenever you see her.
17. Kiss her unexpectedly.
18. Hug her from behind around the waist.

19. Tell her she's beautiful.

20. Tell her the way you feel about her.

One last thing you need to do to show her you actually do mean it.


21. Open doors for her, walk her to her car (if any)- it makes her feel protected, plus it never hurts to act like a gentleman.

22. Tell her she's your everything - ONLY if you mean it.

23. If it seems like there is something wrong, ask her- if she denies something being wrong, it means SHE DOESN'T WANT TO TALK ABOUT IT- so just hug her.
24. Make her feel loved.
25. Kiss her in front of OTHER girls you know WE MIGHT DENY IT BUT WE ACTUALLY LIKE IT AND KINDA WANT YOU TO TICKLE US
26. DON'T lie to her

27. DON'T cheat on her!
28. Take her ANYWHERE she wants

29. Text messege or call her in the morning and tell her have a good day at work {or school}, and how much you MISS her.

30. Be there for her when ever she needs you, & even when she doesn't need you, just be there so she'll know that she can ALWAYS count on you.
ARE YOU STILL READING THIS? YOU BETTER BECAUSE, IT'S IMPORTANT
31. Hold her close when she's cold so she can hold YOU too.

32. When you are ALONE hold her close and kiss her.
33. Kiss her on the CHEEK: (it will give her the hint that you want to kiss her).
34. While in the movies, put your arm around her and then she will automatically put her head on your shoulder, then lean in and tilt her chin up and kiss her LIGHTLY.
35. Dont EVER tell her to leave even jokingly or act like you're mad. If shes upset, comfort her.

REMEMBER ALL THESE THINGS WHEN YOU ARE WITH HER NEXT


36. When people DISS her, stand up for her.

37. Look deep into her EYES and tell her you love her.
38. Lay down under the STARS and put her head on your chest so you can cuddle.

39. When walking next to each other grab her HAND.

40. When you hug her HOLD her in your arms as long as possible MAKE SURE SHE KNOWS SHES LOVED
41. Call or text her EVERY night to wish her SWEET DREAMS

42. COMFORT her when she cries and wipe away her tears.

43. Take her for LONG walks at night.

44. ALWAYS remind her how much you love her.
45. Sit on top of her and tell her how much u love her and then bend down to her face and kiss her while sitting on her.
46. Rub her back--feels good
47. Give her your coat if she's cold--thats always cute

48. Write letters on her back with your finger--feels good ;D

49. Let her sit on your lap
50. DON'T poke her hard...but if you want to mess around just do it lightly.

51. HOLD her HAND in PUBLIC.

52. Even if she looks BAD one day tell her she's BEAUTIFUL
53. Keep conversations flowing...talk about anything usually they just go along with it.
54. If their hair is in their face move it out of her face and then kiss her passionatley and gently.
55. Surprisingly sneek up on her and hug her from behind--loves it. 56. Kiss her in the rain.
57. Pick her up like in The Notebook and kiss her.

58. Slow dance with no music
59. Don't ignore her or be nerveous around her--everything is going to be okay.
60. Love her, kiss her, hold her, and you'll be good to go. ;D

Thursday, April 1, 2010

LAGU YANG MENUNJUKKAN ORG TU STIA......

Eh Eh Eh Eh Eh Eh
Ohhhhhh

I Know They Wanna Come And Separate Us But They Cant Do Us Nothin
Your The One I Want And Im A Continue Lovin
Cause Your Considered Wifey And Im Considered Husband
And Im A Always Be There for You
And Either Way You Look At It I Aint Goin No Where from My Muffin
Cause She Gonna Hold It Down
Cant No Body Tell Her Nothin
You Got The Kind Of Love That Always Make Up After fussin
And Thats What Gets Me Closer To You

And No One Knows
Why Im Into You
Cause Youll Never Know What Its Like To Walk In Our Shoes
And No One Knows
The Things Weve Been Through
Can Never Measure Up To Half Of What I Put You Through
Thats Why Well Break Through

And I Dont Care What They Say
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You
I Wanna Be With You
And I Dont Care What They Do
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You

Seems Like Every Day That Go By Things Are Gettin Harder
Want To Be The One That Give You The Whole Enchilada
Cause I Know What My Baby Like
? That Prada
Louis Bag To Match With The Shoes
All About Knowing You Im Into Doing Things To Keep Her Longer
Stickin Together forever
Watch It Grow Stronger
Thats The Way It Has To Be
Everything Proper
Keepin It Always True

And No One Knows
What Im Into You
Cause Youll Never Know What Its Like To Walk In Our Shoes
And No One Know
The Things Weve Been Through
Can Never Measure Up To Half Of What I Put You Through
Thats Why Well Break Through

And I Dont Care What They Say
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You
I Wanna Be With You
And I Dont Care What They Do
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You

You Are Everything In My Life See The Joy You Bring
And Aint No One I Can Compare You To
And I Know That You Will Never Walk Away from Me No Matter What
And Thats Why I Plan To Do The Same Thing for You
And I Want You To Know

And I Dont Care What They Say
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You
I Wanna Be With You
And I Dont Care What They Do
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You

And I Dont Care What They Say
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You
I Wanna Be With You
And I Dont Care What They Do
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You
Im Gonna Be With You


HARI YG MEMAINKAN UMAT ISLAM,,,,,,APRIL FOOL...

Hari ini tepat tanggal 1 April, biasanya banyak diantara kita akan begitu sibuk dan bersiap siap untuk merayakannya dengan membuat rencana besar untuk MENIPU orang lain / sahabat / saudara terdekat pacar dan bahkan orang tua sendiri. Budaya tersebut begitu eratnya melekat, seakan akan pada tanggal 1 April tersebut, kita boleh berbuat DOSA.Kepala kita penuh dengan rencana mencari mangsa-mangsa untuk dipermain-mainkan. Bahkan sewaktu sedang bekerja atau sedang makan pun kita akan mencari cara dan membuat rencana ‘penganiayaan’ ini. Yang penting kita ingin puas melihat muka mangsa-mangsa gurauan April Mop mereka merah padam karena dipermain-mainkan. Padahal baru saja mereka diberikan kado/ucapan Kasih Sayang pada hari St.Valentino 14 Feb Lalu. Ini adalah sebuah Kekonyolan disamping juga bertentangan dengan Aqidah dan tidak membawa manfaat sedikitpun.Sewaktu masa sekolah dahulu, pernah terbaca tentang suatu tragedi yang terjadi pada tanggal 1 April ini. Seorang suami yang suka jahil tentang agama, telah mengucapkan, ‘Aku ceraikan kamu dengan talak 3′ pada isterinya dengan niat untuk bercanda. Isterinya yang pada mulanya tercengan-cengang terus meraung, kemudian si suami dengan muka tanpa dosa kemudian mengucapkan ‘April MOP!!’. Setelah itu, giliran si suami pula untuk meraung saat diberitahu bahwa talak yang dilafazkan tersebut telah jatuh!!!.Wahai umat Islam, berhati hatilah terhadap budaya ini….. hindari diri kita dari berbuat Dzolim apalagi April’s Mop bukanlah budaya Islam.Tetapi tahukah anda berapa banyak diantara kita yang tidak mengetahui kenyataan pahit Sejarah yang menimpa umat Islam Spanyol di belakang perayaan April’s Mop ??

Tragedi Pembantaian Umat Islam Spanyol

QS Albaqaroh 2:120*** Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yg benar)”. Dan sesungguh nya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengeta huan datang kepadamu, maka Allah tdk lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.

Sebagaimana sudah firman Allah SWT tersebut, sepanjang masa, tidak akan pernah hilang keinginan mereka musuh-musuh Islam untuk selalu menghancurkan Islam dan memadamkan cahaya Allah SWT. berbagai cara akan mereka lakukan, termasuk sejarah pembantaian muslim Spanyol pun 1 April berkembang menjadi perayaan April’s Mop.

Dahulu kala, Muslim Spanyol bukan hanya beragama Islam namun memperaktekkan kehidupan secara Islam. Mereka tidak hanya membaca Al-Qur’an tapi juga bertingkah laku berdasarkan Al-Qur’an. Mereka selalu berkata tidak untuk musik, untuk bir dan juga segala hal yang diharamkan dalam Islam. Jika mereka membaca tentang hijab di Al-Qur’an, mereka memperaktekkan nya tidak seperti kebanyakan kita.
Kaum Kafir mencoba membersihkan Islam dari kekuasaan Spanyol, mereka selalu gagal. Telah beberapa kali dicoba tapi selalu tidak berhasil. Lalu mereka mengirim pengintai ke Spanyol untuk mempelajari Islam dan menemukan bahwa kekuatan yang dimiliki kaum Muslim adalah taqwa. Begitu kaum Kristen mengetahui kekuatan umat Islam, mereka mencari strategi untuk menghancurkannya.

Mulailah dengan mengirim alkohol dan cigarette secara gratis kepada mereka. Taktik ini cukup berhasil dan melemahkan keyakinan umat Islam terutama kaum mudanya. Hasil dari usaha ini adalah jatuhnya Spanyol dari kekuasaan umat Islam dan mengakhiri penguasaan umat Islam seluruhnya terhadap Spanyol selama delapan ratus tahun.

Daerah terakhir yang jatuh kepada kekuasaan kaum Kristen adalah Grenada (Ghornata) pada tanggal 1 April

Dibalik perayaan April Mop (April Fool’s Day) ini, sangat dipercayai bahwa April Mop mula mula dirayakan pada saat kejatuhan kerajaan Islam di Spanyol. Setelah sekian lama berkuasa di Granada, Spanyol, kerajaan Islam akhirnya runtuh diserang tentara-tentara Kristen. Penduduk-penduduk Islam di Sepanyol (Moors) terpaksa berlindung di dalam rumah untuk menyelamatkan diri. Tentara-tentara Kristen tidak puas dan berusaha untuk menghapuskan orang-orang Islam dari Spanyol.

Penduduk-penduduk Muslimin ini, diberitahu bahwa mereka diperbolehkan berlayar keluar dari Spanyol dengan barang-barang keperluan mereka dengan menggunakan kapal-kapal yang berlabuh di perlabuhan.

Orang-orang Muslimin khawatir dan curiga atas tawaran tersebut, dikhawatirkan tawaran tersebut merupakan suatu penipuan, kemudian mereka pergi kepelabuhan untuk melihat apakah ada kapal yang dimaksud oleh tentara Kristen dan setelah dilihat keberadaan kapal kapal dipelabuhan, merekapun membuat persiapan untuk berlayar.

Keesokan harinya (1 April), mereka mengambil semua barangan yang telah disiapkan lalu menuju ke perlabuhan. Pada saat itulah, pihak Kristen mengambil kesempatan menggeledah dan membakar rumah penduduk-penduduk Islam itu. Bahkan mereka juga tidak sempat untuk menaiki kapal karena semuanya telah musnah dibakar. Pihak Kristen kemudian menyerang kaum Muslimin dan membunuh kesemuanya, lelaki, perempuan, serta anak-anak kecil. Peristiwa berdarah yang meyedihkan ini kemudiannya dirayakan oleh tentara Kristen. Perayaan ini akhirnya dirayakan setiap tahun bukan saja di Spanyol tetapi juga di seluruh dunia sebagai April Fool’s Day.

Yang menyedihkan, orang-orang Islam yang jahil pun turut memperingati April Fool’s Day tanpa menyadari mereka sebenarnya merayakan ulang tahun pembunuhan masal saudara se-Islam mereka sendiri.

Wahai umat Islam, berhati hatilah terhadap budaya ini….. hindari diri kita dari berbuat Dzolim. Ingatkanlah saudara saudara kita sesama muslim.
- Ingatlah bahwa tanggal 1 April adalah hari pembantaian umat Islam Spanyol
- Dan yang penting dalam Al Quran & Hadist tidak ada perintah dimana boleh menipu orang lain sebagai bahan gurauan.

Terlepas dari apapun sejarahnya gurauan / Fool tersebut, mereka para musuh musuh Islam yang berlindung dibalik retorika Toleransi, Demokrasi, Liberalisasi, HAM, Persamaan Gender atau senjata Bush Laknatullah yang popular saat ini “War on Terrorism dan Iraqi Freedom” percayalah mereka justru sangat serius ingin memudarkan cahaya Islam.

Semoga Allah sentiasa membuka pintu taubat untuk kita. Amiiin.

Friday, March 26, 2010

PENAGLAMAN HIDOP DAN KERJA.......




dh lma aku xupdate blog asyik busy ngn stdy ja...mn xnya dr pg kul 8 smpai kul 5 asyik blajaq pahtu ptg kadang cik panggil tlg dia wt kja la...rpair keta la...mcm2 bai...aku pn dh png ngn idop nie....tp besh la kuang2nya aku blaja....ada pengalam...Nabi kta tuntut ilmu biar ke negeri china....org melayu kt tuntut ilmu biar samapi liang lahat...mat salleh kta learns until u clever....klo aku kta blajaq biaq smpai biol bru rock...huhu....cina ngn india aku blm blajaq lg...nnti aku dh blajaq aku tulis kt ampa......dh dua ari aku kna wt kja smalam ngn kemarin dlu....aku cita psai kemarin dlu la....kemarin dlu...pg2 bljaq la...pehtu time tgh rhat...aku sj lpak kt bngkel tiba lec.aku dtg dia kta...."syam mari cni jap...tlg sye tgk keta nie......"aku pn p la.....rpanya2 dia nk soh tgk keta dia yg prob 2...dia kta keta dia bnyi kt area tayar 2...aku pn dgr...dh dgr dia soh aku jack keta dia n sapu gris kt bearing tayr...aku dh la mls nk main gris kan...wat jala dia kan aku pnya lec.lpas wt keta dia pn ok...aku msk la klas...ptg 2 lak...aku ingt nk blk dorm la...trun2 ja klas...lec aku stu lg 2 pnggil...dia kta"mari tlg sya rpair aircond blik lec.....aku pn tlg la...ingt tlg ckit rpanya dia nk buang ayer yg trsumbat la..aku pn bkak la...bukak2 splash......






abis bash bju dn suar aku...mn xnya splash kna air aircond....pkat bash stu blik 2...kmi smua dok glak smpai nk pch prut la....hahhahaahahaha....ari aku awini abis ngn ketawa dn penglamn idop...huhuhuhu.....

SEMALAM LAK........
smalam aku klas xbnyak la...ilek la ckit woi...sng lenang ja....aku pn jln2...dh la ada stu isu bru di tmpat aku bljaq nie iaitu H1N1 da power of 2...atau dlm bhasa mlayu nya......H1N1 gelombang kdua la...smua bdak2 dman leh blk kampung halamn...AKU PN NK BLK KAMPUNG.......................xpala xksah la...jnji alhamdulilah aku xkna pn.......hepy ckit la.....lpas aku lpak2 ngn mmber cni aku dh boring xtau nk wtpa....aku pn p la kuar klas trun bwh tgk apa leh wt...jlan pnya jlan aku jmpa snior aku tgh rpair keta iaitu daus....aku pn lpak la ngn dia jap....stg dia mnta aku tlg dia....dia xleh wt sorng2...aku pn bntu la dia dok tlg pnya tlg lec.aku yg rpair kta2 dtg...dia kta"cntik ada 2 org cpt ckit kja....nnti tlg abg snior lo nie"...aku xsmpat kta pa....aku pn xksah la sbb aku xdak klas...bantu la dia smpai kul 12.30 stop jap p smyang lu....pehtu ptg 2 lak...aku smbung blk...smpai kt bngkel akuu pnyala tkjut......pnyala bnyak brg......mla2 dia kta tkaq sterring boots ja..aku xksah la sbb sng...pehtu mlarat ke shaft lak......pehtu dia soh service kta dia lak....huh..naik gla aku.......pehtu nk siap dlm ptg 2 kul 5 mmg xsmpat la....tp kmi wat gak smpai siap.......siap lbh kurang kul 10 mlm gak la....dr kul 9 pg start 10 mlm bwu abhhh....gla la...tp kau blajar bnda bru lol....iaitu flushing utk Automatic transmission.....best gla....keta dia yg ssh apa tau...dia convert perdana V6 pkai enjin MIVEC...mn xxgla wei....shaft dh la pkai shaft pajero...bapak gla.........tp xpa xksah yg pnting ilmu k........itula pnt dia smpai ka harini wei.................arini aku dh blur xtau nk wtpa......(tgh pkir).................


Sunday, March 14, 2010

TOUR GUIDE...


semalam aku jd tour guide utk bdak2 nie...iaitu Qama da paus,Meen da PINGU,Effa da xtau la n Anna da King Kong....dia org trun mlka sbb qama iaitu kezen aku nk jmpa bf dia wt pertama kli la...blind first da kta mat salleh...(mat salleh yg kta i kta)..pehtu bdak2 ni nk ikot la....xksah la apa pn ku juz bwa ja....depa smpai awi jumaat mlm...aku p jmpa depa awi sbtu pg....aku pn bgn la mndi siap2 truz p jmpa depa.....smpai2 depa tgh mkn...lpak2 jap isap okok lu......peh lbh kurang kul 10 pg dpa ajak aku brjalan2.......mla2 aku bwak dpa p jln kt D.P(dataran pahlawan)iaitu satu2nya shopping komplek kt mlka nie....bwala brjaln...phm2 ja la klo jln ngn pompuan shopping kta yg lki nie jd mangsa keadaan kna ikot ja la.....pnya la brjam2 mnunggu...aku pn ikot ja la....xksah pn....ada sbb....huhuhu....jln pnya jln xsdaq dh dkt pkul 1....qama gatau kta bf dia dh ada kt MC...dia soh bf dia dtg kt DP 2.....lastly bf dia smpai la.....qama soih antar aku g jmpa bf dia kt MP lak...nsb bek dpn DP ja.....n qama ask me 2 send si PINGU ke Ocean wt rmbut...aku hnya mnurut printah....aku pn antaq dia...peh tu g antaq si PINGU kt Ocean nk wt rmbt.....dh la pnya cri kdai dh lma.....lastly jmpa stu kdai ni nsb bek dia nk klo x lma la mncri kdai cm mak datin...dh la mnuggu mcm owg gla mnunggu...smntara mnuggu 2 aku ngn si King Kong....g la karok lu...si Effa xnk ikot...blagak bajet sua sdap la 2...huhu....sory effa cyg......dh abh nyayi...aku pn p la blk kt kdai rmbut...ingt dh abh...rpanya x lg..huhuhuh...dr kul 3 g...kul 7 bwu siap...lma gla.....lpas 2 dh siap aku pn p amk Paus kt MP....si bdak2 nie tringin nk tgk bf si Paus 2.....tggu pnya tggu bulan tinbul2 la..huhh...lastly bf dia muncul la......cm hero filem hindustan...huhuh..jgn mrh ek.....nnti kna jual la..dh jmpa...kmi pn bncang pnya bncang last kli stuju nk g mkn lu....mknn kt subaidah jer..bjt dh lri.......lpas mkn bdak nie nk g psar kraftangn aku bwak ja.......pusing pnya pusin dlm 2 aku ajk dpa p Pahlawan wlk dia mcm Downtown cheras la gak...tp kcik ckit.....lpas 2 aku dpt thu kt mlka ada uptown tingin gak nk g...bwala dia org g.....dh p pastu jd coklat angin.....hampeh....tutup sbb ujan la bai.....xksahla....tp si pngu 2 lak nk g sgt fun fair kt blakang MP 2...aku bwak ja jnis xksah.....dh smpai sna kmi men la mcm2...mla2 "crash car" pehtu si pngu ajak men "sotong" la lak.....aku men ja....lpas dh puas men aku pn xtau nk g mn...pk2 pnya pk....xdpt gak...tp thx 2 effa syg coz dia bg aku mkn kismis dn trus dpt idea...aku ajak depa lpak kt PANTAI KLEBANG LA.....da best port....baik pnyer.....lpak la pnya lpak mata sudah ngntuk labai....otak sudah pusing..xtau nk g mn ko nk blk umah mkcik aku gnggu dia lak...lgpn aku nk bg msa kt my kezen spent time ngnn bf dia....bg la...tuptup dh pkull 6 pg...aku pn trlelap...di pngkuan anna tersyag....mn x nyer ..bkn slalu org tdoq atas kta peh2 blaii rmbut lak.....peh2 msg ngh pkirkan alsan nk bg kt mkcik aku....lpas qama dh puas spent time aku ajk dpa blik.....msa nk blik 2 lak kjadian yg disngka trjadi....aku ingt nk turn keta....tp aku trmasuk dlm pasir lmbut...keta xleh kuaq lak...msb bek ada abe klate dtg tlg.....thx bro......last kli dpt gak kuaq...mka qama dg cuak gla tiem 2..huhuhuh...sory qama....(innocent face).....lpas 2 smua pkat blik umh mkcik aku.....smapai umah mkcik aku....smua dh kcut prt tkowt mkcik aku bsg....tp x...dia cma rsaw kt kmmi ja....dia tkowt jd papa kt kmi.....pehtu bdak2 nie dh siap2 nk blk bangi.....aku pn siap gak la...nk blk tmpat aku.....lpas mkn bdak2 nie trus blk...aku windu kt anna smpai nk nangs la...tp cover........sbb ego laki.....luf u anna.....pehtu aku pn blk la.......tggu apa lg...aku hrap dia orng dtg cni ag..........cyg korang smua...terutam org yg aku cyg skali iaitu...huhuhuhu......

Friday, March 12, 2010

DEWI.....

dewi aku mohon beri kesempatan
tuk bisa menebus dosaku kepadamu
maafkanlah aku yg menyakitimu
aku tidak pernah menyangka bisa begini

oh dewi, dengarkanlah

reff:
dewi, kaulah hidupku
aku cinta padamu sampai mati
dewi, belahlah dadaku
agar kau tahu, agar kau mengerti

semua terjadi begitu saja
tak ada yg serius antara dia dan aku
tidak ada cinta dan tidak ada hati
hanya karena aku lelaki dan dia wanita

oh dewi, dengarkanlah

Tuesday, March 9, 2010

kehidupan semingguan......

salam....dh lma xupdate blog.....aku nk cerita kehidupan seminggu aku....leh jd gla......ksah bermuala dhn test yg amat mmenatkan.....dh la mual2 xtau kta ada test...lecturer leh wat test mengejut aku ngn mmber dh tekejut beruk la wei...dh gelabah...bca apa pn x.....dh la subjek teknikal bai...klo subjek pngajian am aku xksah...nie subjek yg melibatkan teknikal yg mmeningkan kpala hotak aku dn sgala tbuh aku...mula2 test EFI iaitu Electronic Fuel Injection dn mrupankan antar subjek plg ssh dlm subjek teknikal.....aku pn wt slamba nggn xbca msuk dwn test dn mnjawab....nasib bek la ada mmber yg thu ckit backup aku......pkat tnya la wei.....ari aku berlalu la dgn test yg agk ssh...esk la ada test Intermediate Engine technology...lecturer kta ssh cm hanjing...tup2 kuar soklan basic....cilake tul......nsib bek leh jwb......klo x mmpos fail.....khamis nie lak bkal ada test subjek plg ssh iaitu Science Engineering cm lancau..huhuhuh...xpa aku cba mnjawab....k....doakan aku smoga berjaya.........

DISEBALIK KEMANISAN ADA PAHITNYA....

Dh seminggu aku pkirkan masalah aku ngn gf aku......tba2 mncul seorang wanita yg aku knal kt mn....(xyah thu...)dia mnceritakan msalah aku kpd aku...aku hnya nk jd gud listener ja...tba awt jd sbliknya......aku huz tnya dia sbb kbelakangn nie aku tgk prangai dia dh plik tau.......aku xbls ym dia pn dia dh bsg dn mrajuk.....mla2 aku ingt it juz a joke but she take it as a serious matter...aku juz trkjut....aku tnya dia...

Aku: knapa u cmnie kan...smnjak nie mcm jeles je kt aku......
wanita:dia jwb xdak pa la.....
desk2 pnya desak xgtau gak....
Aku: klo u dtakdirkan bersama ngn aku u trima x???(ayt sja pncing nk bg dia jwb) korang nk thu dia jwb pa....
wanita:yup iwant to be wit u.....

akhirnya dia ngaku gak...cni aku dh tkjut bruk....gla ka aku kta.......aku still syg kt ek aku yg nma ANNA.....aku kta kt dia kta juz brkwan not mre than that...coz aku xnk hdop aku jd cm dlu....huhu....nasib bek dia leh trima....

Nie psal aku ngn"ex" aku la.....
smalam aku ingt nk gmbrakan hati dia ngn aku....tp jd sbliknya...huhuhu...aku kta kt dia aku nk kmbli pd dia tp....dia leh jwb dia xprcya aku...aku gtau dia pkara yg sbnrnya pn dia still xmoa dgq...aku nie jnis xska pksa2...biaq ja la.....mls la nk pksa...xgna klo pksa tp sengsara akhirnya...wtpa biaq ja r.....aku pn dh xtau nk wtpa...juz wt xtau.......peh tu...................................................
TIBA-TIBA.....
mmber dia antaq msj kt aku....ayt berbnyi cmni.....

"please cham dont disturb anna......now she is suffering coz of u.......she is not mean 4 u...."


start pd 2 aku tlah pkirkan perasaan mmber dia yg merangkap kezen aku....aku ikt ja ckp..........aku sedih yg teramat.....sbb aku still syg akan si dia...xpala dugaan ALLAH...aku trima dgn sbliknya.........

maybe she is not deserve 4 me...coz im not a gud,hensem,smart,intellegence like other oerson...huhuh....xpala...2 bkn rezki aku nk wt cmna...triama dgn seaadanya.....huhuhu....
pesana aku...harap dia dpt jga dri dia.....and find a better man than me....AMIN......i still luf her so damn much.....


Saturday, March 6, 2010

CINTA SEJATI......


Anda dapat menemukan seseorang yang benar-benar sangat cocok untuk dijadikan pasangan hidup dan bahkan memilikinya lebih dari satu dalam hidup Anda. Tetapi kemudian bagaimana Anda benar-benar mengetahuinya dengan yakin?

Berikut bantuan untuk meyakinkan keputusan hubungan Anda:

Ungkapkan keinginan dan mengapa menginginkannya?

Anda harus memiliki kejelasan tidak hanya tentang apa yang Anda ingin dari cinta, tetapi apa yang diinginkan dalam hidup dengan pasangan Anda. Segera setelah mengetahui itu, Anda akan yakin telah masuk dalam suatu hubungan dengan tujuan dan visi yang jelas seperti apa hubungan Anda dengan dia. Menentukan kriteria akan membantu terhindar dari kesulitan terlibat dengan seseorang yang tidak cocok bagi Anda.

Ukur romantisme Anda

Meskipun kedengarannya basi, buatlah daftar harapan pasangan ideal Anda. Isi dengan keinginan pasangan sempurna, istimewa tetapi realistis. Semakin banyak Anda tahu apa yang cocok bagi Anda, semakin mudah menangkap momen kapan dia bisa berjalan bersama Anda.

Cintai diri sendiri

Ada pepatah lama mengatakan: “Anda tidak akan bisa membahagiakan orang lain sampai Anda membahagiakan diri sendiri.” Hal ini tidak hanya akan membantu pada saat bertemu dengan seseorang yang baru tetapi juga membantu Anda memulai hubungan pada saat yang tepat.

Jadilah yang terbaik

Cinta bukan hanya sekedar mencari seseorang yang akan membuat Anda bahagia. Kecocokan akan menghasilkan yang terbaik- mungkin seseorang yang akan membuat Anda menjadi orang yang bahagia dan lebih produktif.

Cara terbaik untuk menemukan cinta sejati adalah pintar-pintarlah memilih seseorang dan jelas mengapa Anda memilihnya.

Tawa Bisa Bikin Jatuh Cinta

Cara Anda tertawa, bisa membuat orang lain suka dan timbul rasa cinta. Oleh sebab itu, pandai-pandailah mengatur tawa.

Begitu kata dan saran pakar relationship. Katanya, bila Anda sedang berusaha menarik perhatian lawan jenis, cobalah tertawa. Sebab, tertawa ternyata memainkan peranan penting dalam suatu hubungan.

Jo-Anne Bachorowski, asisten profesor psikologi, Maria Smoski, dan Michael J. Owren, profesor dari Universitas Cornell, menemukan bahwa manusia memiliki suara tawa yang bervariasi.

Tak hanya itu, studi yang dilakukan terhadap 120 mahasiswa Universitas Vanderbilt, diketahui, ternyata suara tawa bisa menarik perhatian orang. Bila kita bisa mengolahnya, tawa dapat menimbulkan rasa cinta.

"Tentunya, suara tawa tergantung pada jenis kelamin. Tapi daya tariknya sangat ditentukan situasi dan kondisi orang itu dan lingkungan sekitar --termasuk siapa yang diajak tertawa," jelas Bachorowski.

"Kami melihat, tertawa sangat efektif --seperti halnya tatapan mata. Dan nyatanya, tanpa disadari, banyak orang yang menggunakan trik tertawa untuk menunjukkan kondisi emosional dan cara merespons sesuatu," imbuhnya.

Bikin orang jadi naksir

Sebenarnya, tawa lebih dari sekedar bumbu pembicaraan. Kita bisa memanfaatkan tawa untuk mengontrol keadaan emosi seseorang --dan diri sendiri, tentunya. Dan nyatanya, banyak orang tertarik pada si murah senyum.

"Bila orang sudah tertarik akan kemurahan senyum Anda, maka Anda bisa membuatnya lebih tertarik --atau dibikin biasa-biasa saja, dengan mengatur nada dan intonasi tawa."

Konon, bila Anda wanita, maka cara terbaik untuk mengoyak pertahanan pria adalah dengan tertawa pada nada agak tinggi disertai gerakan tangan di sekitar dada.

Sebaliknya untuk pria. Konon, wanita lebih tertarik pada pria yang pandai menekan suara tawanya hingga terdengar lebih rendah. Dengan terdengar lebih 'beradab', pria bisa meredam pikiran negatif wanita terhadapnya.